Your browser does not support JavaScript!

آموزش تزیین کیک عروسی و کیک تولد

6 اردیبهشت 1402

استفاده از شیرینی و خصوصا کیک در مراسمات مختلف شادی مورد استقبال همه گان شده است. مهم ترین بخش مراسم های تولد ، عروسی و جشن ها برای مناسبتهای مختلف کیک های متنوعی تهیه و تزئین می شوند . تزئینات کیک ممکن است شکلهای گوناگونی داشته باشد و بر اساس سن افراد و نوع مناسبت تزئینات مختلفی بر روی آن انجام می شود.

وجود تزیینات روی کیک باعث جذابیت هر چه بیشتر آن می شود که در این مقاله قرار است درباره تزیین روی کیک مطالبی را برای شما به اشتراک قرار دهیم . پس لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

مواد اولیه تزیین روی کیک

برای تزیین کیک از مواد مختلفی همچون شکلات ، شکلات قلمی ، آجیل ، گل خوراکی ، میوه های تازه ، باتر کریم ، فوندانت یا خمیر شیرینی آماده، شیرینی و نقل ، پودر قند ، نوتلا و مربا ، قالب فوندانت، رویال آیسینگ ، پودر شکلات قلمی، پاستیل و... استفاده کرد. هر کدام از موادی که گفتیم می تواند برای نوع خاصی از کیک مناسب باشد. همچنین بر اساس مناسبتی که برای آن اقدام به تهیه کرده اید، می توانید از مواد تزیین خواص آن استفاده کنید. 

وسایل لازم برای تزئین کیک

    - قیف شیرینی پزی
    - صفحه گردان شیرینی پزی
    - کاردک خامه کشی
    - قیف شیرینی پزی و ماسوره

اولین مرحله قبل از تزئین کیک ، پوشاندن کیک با خامه است. در مقاله ابزار های کاربردی و ارزان برای خامه کشی کیک طرز خامه کشی کیک را برای شما نوشتیم که چگونه می توانید یک کیک زیبا با سطحی صاف داشته باشید.

انواع ایده برای تزئین کیک

تزئین با پودر قند

اگر علاقه ای به استفاده از خامه قنادی ندارید، یا می خواهید کیک کم کالری تری درست کنید، پودر قند برای تزئین کیک انتخاب مناسبی است. این تکنیک روی کیک های شکلاتی بهترین نتیجه را دارد. برای پخش کردن پودر قند روی کیک از یک صافی خیلی ریز استفاده کنید.

تزئین با خامه قنادی

برای تزئین کیک می توانید از همان خامه قنادی که برای خامه کشی کیک استفاده کردید، استفاده کنید. برای ایجاد تضاد رنگی روی کیک، از رنگ های خوراکی استفاده کنید. مقداری از خامه قنادی را در قیف شیرینی پزی بریزید.
مطابق سلیقه تان ماسوره را انتخاب کنید و خامه را به صورت نواری یا دایره ای روی کیک قرار دهید. اگر دوست دارید از این روش استفاده کنید، می توانید خامه را با فاصله از لبه کیک به صورت دایره ای بگذارید تا به شکل گل در بیاید. سپس گل بعدی را به همین شکل با فاصله از گل قبلی قرار دهید تا تمام حاشیه کیک را تزئین کنید.

روش پیشنهادی دوم برای تزئین با خامه قنادی : خامه قنادی ای را که برای تزئین کنار گذاشته اید در چند ظرف تقسیم کنید. به هر کدام رنگ خوراکی متفاوتی اضافه کنید (برای مثال سه ظرف با رنگهای قرمز، سبز و زرد). با استفاده از کاردک از خامه های رنگی بردارید و روی کیک بمالید. طرح نهایی شما به شکل ابر و بادی خواهد بود.

تزئین با میوه های تازه یا خشک

میوه های تازه بهترین انتخاب برای تزئین کیک هستند. توت فرنگی و بلوبری ترکیب بسیار زیبایی در کنار هم می سازند. اگر در برش دادن میوه ها به شکل و فرم های خاص مهارت دارید ، می توانید از انواع میوه ها برای تزئین کیک استفاده کنید. آسان ترین راه برش دادن میوه ها به صورت لایه ها نازک است. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که ظاهر میوه های تازه و به خصوص برش داده شده بعد از مدتی بهم می ریزد. برای مثال سیب برش داده شده بعد از مدتی سیاه می شود. برای جلوگیری از این اتفاق، می توانید از میوه هایی استفاده کنید که دیرتر خراب شوند. یا با ترفندهایی مدت زمان بیشتری آن را سالم نگه دارید. مثلاً برای حفظ ظاهر تازه ی سیب می توانید چند قطره لیموترش را روی آن بریزید.

اگر به هر دلیلی علاقه ای به استفاده از میوه های تازه ندارید، میوه های خشک انتخاب بی نظیری هستند. جدا از اینکه آسان و در دسترس هستند، نیازی نیست که نگران خراب شدن ظاهر یا برش دادن آنها باشید. برای درست کردن میوه خشک کافیست میوه مورد نظرتان را به برش های بسیار نازک تقسیم کنید و آن را در دستگاه خشک کن یا در ظرف فلزی روی رادیاتور قرار دهید. اگر تمایل دارید که میوه ها را روی رادیاتور خشک کنید، از چند روز قبل این کار را انجام دهید.

دیزاین لوکس با استفاده از گل های طبیعی

انتخاب گل برای این کار کاملاً بستگی به سلیقه شما دارد. برای تزئین کیک ساقه گلها را تا جایی کوتاه کنید که از ساقه چسبیده به گل حدود چند سانت باقی بماند. سپس قسمت ساقه را بشویید تا اگر آلودگی در آن قسمت وجود دارد شسته شود. سپس گل را روی کیک یا روی دیواره ها قرار دهید. نتیجه کار شما شگفت انگیز خواهد بود.

استفاده از شابلون

شابلون های آماده هم یکی از گزینه های مناسب برای تزئین کیک هستند. شابلون را روی کیک قرار دهید و فضاهای خالی شابلون را با استفاده از پودر کاکائو، پودر نسکافه، پودر قهوه، ترافل های رنگی یا اکلیل خوراکی پُر کنید.

شکلات

شکلات برای تزئین کیک می تواند به صورت های مختلفی استفاده شود. مثلاً به صورت رنده شده روی سطح کیک ؛ یا به شکل تکه شده. شما می توانید از شکلات هایی غیر از شکلات های تخته ای استفاده کنید. کافی است آنها را از پوسته شان خارج کنید و روی کیک بچینید.

اگر کیک شما شکلاتی است پیشنهاد ما به شما این است که از شکلات، توت فرنگی و کوکی (یا بیسکوئیت)های شکلاتی برای تزئین آن استفاده کنید. برای اضافه کردن ظاهر شکلاتی کیک، زمان هم زدن خامه قنادی به آن مقداری پودر کاکائو اضافه کنید تا رنگ قهوه ای ملایمی به آن بدهید.

کوکی با تزئین رویال آیسینگ

کوکی ها انواع مختلفی دارند. یکی از کوکی هایی که به تازگی طرفدارهای زیادی پیدا کرده، کوکی با تزئین رویال آیسینگ است. این نوع کوکی ها به شکل های مختلفی پخته و تزئین می شوند. بیشتر کوکی ها یک دسته چوبی دارند. برای استفاده از این کوکی ها برای تزئین روی کیک، دسته چوبی را کوتاه‌تر کنید و آن را در جای مناسب به داخل کیک فرو ببرید.

مارشمالو

مارشمالو ظاهر زیبایی به کیک می بخشد. این خوراکی خوشمزه ، شیرین است و بافت سبک و نرمی دارد. برای تزئین کیک می توانید مارشمالو را روی کیک بچینید. اگر می خواهید ظاهر متفاوت تری به کیک بدهید، آن را کمی حرارت بدهید. مارشمالو در تزئین کیک های شکلاتی و میوه ای علاوه بر جلوه ی زیبا، طعم بسیار خوشمزه ای را به کیک اضافه می کند.

سس یا سیروپ

اگر دنبال یک راه سریع برای تزئین کیک هستید از سس شکلات، کارامل یا فندق استفاده کنید. انواع مختلفی از سس ها در فروشگاهها موجود است. بعد از ریختن سس بر روی کیک، مدتی آن را در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود.

*** پشتیبانی و مشاوره رایگان را با ما تجربه کنید - شماره تماس ما  09001630064 ****

مقاله آموزش خامه کشی کیک را در همین سایت مطالعه کنید

نتیجه گیری مقاله :

بکارگیری سلیقه در هر کاری زیبایی کارتان را دوچندان می کند

سعی کنید شیوه های مختلف تزیینات را در کارتان بکارگیرید و از کارهایتان لذت ببرید

داشتن کیک خامه کشی شده صاف لازمه و پیش نیاز کارتان است

902 بازدید